Powered By Blogger

niedziela, 11 maja 2014

Nihilizm

Nie mam ochoty, nie mam siły, nie mam motywacji. Zmęczona swoją własną głupotą słucham Ordo Rosaruis Equilibris i czuję się doskonale niekomfortowo. Faktu tego nie zmieni nic. Muzyka doskonale odpowiada stanowi ducha. Istnieję w samotności i zastanawiam się, czy posiadam kogoś, kogo mogę nazwać przyjacielem. Wydaje mi się, że tak jest, jednak, jak wiemy, przyjaźń weryfikowana jest przez sytuacje kryzysowe, więc skoro takie nie nastąpiły może nie powinnam szafować tym określeniem. Przyjaźń jest wręcz niezrozumiale niedocenianym zjawiskiem. Ludzie opierają się na związkach, które prędzej czy później się rozpadną. Rozumiem, że dadzą wielki ładunek emocjonalny i przeżycia, które ciężko zapomnieć, jednak to nie związek jest potrzebny, gdy czujemy się okropnie. W trudnych stanach emocjonalnych potrzeba bezinteresownego wsparcia, którego związek nie zapewni. Przyznam, że dopiero uczę się rozróżniać własne potrzeby. Na chwilę obecną wiem jedynie, że powyższe relacje "romantyczne" dedykowane są ludziom "pełnym", stanowiącym samodzielną całość, skoro zaś nie mogę zaliczyć się do takiej grupy ludzi, wnoszę, że nie nadaję się do tego typu relacji. Z całą świadomością uważam, że jestem osobowością niepoukładaną, niespokojną i samotną- potrzebującą wsparcia i braku interesowności, które to rzeczy zapewnia tylko i wyłącznie przyjaźń. Dlatego też do największych marzeń zaliczam posiadanie osoby, którą będę mogła nazwać przyjacielem. Osoby, która będzie przy mnie w trudnych chwilach. Osoby, przy której będę, gdy zajdzie taka potrzeba. Osoby, z którą relacja jest symetryczna, oparta na spokoju, jasności i, co najważniejsze, szczerości. Mam nadzieję, że zasługuję na przyjaźń i będę umiała udźwignąć jej ciężar odpowiedzialności. To jedyna relacja, której na pewno nigdy nie zepsuję. Jedyna relacja, która będzie w stanie sprawić, że poczuję się jak istota wartościowa, a może i jak człowiek w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

2 komentarze:

  1. Przyjaźń to rzecz przemijająca, należy szukać takich rzeczy lub zjawisk, które nie przeminą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko prędzej czy później niszczeje. Może lepiej prędzej, niż później.

      Usuń

Co o tym sądzisz?